Teju puse jeb 45% iedzīvotāju uzskata, ka Ziemassvētku mūzika lielveikalos, kafejnīcās un citās publiskās vietās jāatskaņo līdz ar pirmās adventes sagaidīšanu, liecina biedrības “Latvijas Izpildītāju un producentu apvienība” (LaIPA) un kompānijas “Kantar TNS” šī gada novembrī veiktā “Mūzikas patēriņa indeksa” pētījuma rezultāti.

Tam, ka Ziemassvētku mūziku publiskās vietās vajadzētu sākt atskaņot uzreiz pēc valsts svētkiem novembrī, piekrīt vien 12% aptaujāto, savukārt 38% pauduši nostāju, ka tā jāsāk atskaņot vienu līdz divas nedēļas pirms Ziemassvētkiem.

Viedoklim, ka Ziemassvētku mūziku publiskās vietās vispār nevajadzētu atskaņot, piekrīt vien 4% aptaujāto. Vienlaikus vairāk nekā puse jeb 66% Latvijas iedzīvotāju norādījuši, ka pamana, ja veikalos, kafejnīcās un citās publiskās vietās tiek atskaņota tematiska svētku mūzika, bet 31% to neievēro.

Viedoklim, ka tematiskā mūzika rada patīkamu noskaņojumu un svētku sajūtu, piekrīt 67% aptaujāto, savukārt 57% respondentu norādījuši, ka tematiskā mūzika viņiem patīk tikai tad, ja tā tiek atskaņota līdzās citādākai mūzikai. 40% aptaujāto iedzīvotāju pilnībā vai daļēji piekrīt viedoklim, ka tirdzniecības vietās patīkama svētku mūzika rosina viņus tajās uzturēties ilgāku laiku.

Aptauja par Ziemassvētku mūzikas nozīmi patērētāju vidū tika veikta laika posmā no 20.novembra līdz 22.novembrim, pētījumu kompānijai “Kantar TNS” internetā aptaujājot 1000 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 65 gadiem.

Roberts Skraučs,
LETA, www.leta.lv