Lineārās TV skatītākais kanāls šī gada martā bija TV3, kuram veltīti 9% no kopējā TV skatīšanās laika. Otrs skatītākais kanāls bija LTV1, kura skatīšanās laika daļa bija 8,4%. Savukārt trešais skatītākais bija LNT, kura skatīšanās laika daļa bija 7,4%.

Kanālam NTV Mir Baltic veltīti 6,9%, kanālam RTR Planeta Baltija – 6,6%, kanālam PBK – 6,3%, kanālam REN TV Baltic – 3,5% un kanālam 3+ – 2,1% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanāla TV6 skatīšanās laika daļa bija 1,8%, kanāla LTV7 – 1,7%, kanāla TNT – 1,5%, kanāla RīgaTV 24 – 1,4% un kanāla Dom Kino skatīšanās laika daļa bija 1,3%. Kanālu CTC Baltija un STV katra skatīšanās laika daļa bija 0,8%, kanālu Discovery Channel un Nickelodeon katra skatīšanās laika daļa bija 0,7%. Kanāliem 360TV, Kanāls 2 un Kidzone TV katram veltīti 0,6%, kanālam Re:TV – 0,5% un kanāliem FOX, National Geographic Channel un Pjatnica International katram veltīti 0,4% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanālu Best4Sport TV un TNT4 International katra skatīšanās laika daļa bija 0,3%, kanāla Fox Life – 0,2% un kanālu Sony Channel un Sony Turbo katra skatīšanās laika daļa bija 0,1%. Savukārt TV vērošanai ar nobīdi laikā veltīti 7,2%, bet visai pārējai TV skatīšanai – 27,3% no kopējā TV skatīšanās laika.

Kantar TNS Mediju pētījumu vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka viens TV skatītājs pie TV ekrāna martā pavadīja vidēji 4 stundas un 40 minūtes dienā, kas bija par 9 minūtēm mazāk nekā februārī. Lielākais skatīšanās laika samazinājums ir kanālā LTV7, kas skaidrojams ar būtisko skatīšanās laika pieaugumu februārī, kad tika rādītas Phjončhanas olimpisko spēļu pārraides.

Par pētījumu

Pētījumu kompānija Kantar TNS Latvijā kopš 1999. gada veic televīzijas auditorijas pētījumu, izmantojot speciālu tehnisko aprīkojumu – TV metrus. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par TV kanālu skatītāju auditoriju un to raksturojošām pazīmēm, par TV kanālu skatīšanos dažādās mērķa grupās, kā arī par reklāmas kampaņu sasniegto auditoriju. Datus var analizēt, apkopojot lineārās vai konsolidētās TV skatīšanos. Lineārā TV ir TV programmu vērošana to ētera laikā. Konsolidētā TV ir TV programmu vērošana to ētera lakā un ar nobīdi laikā – līdz septiņām dienām pēc to ētera laika.

TV auditorijas pētījuma izlase ir Latvijas iedzīvotāju kopumam reprezentatīvs ģimeņu panelis. Tā respondenti ir pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no četriem gadiem, kuru mājsaimniecībā ir vismaz viens strādājošs televizors un tiek izmantots kāds no TV satura saņemšanas veidiem.

Oskars Rumpēters
Kantar TNS Vecākais klientu vadītājs, mediju pētījumi
t 6709 6300
e oskars.rumpeters@kantartns.com