Lai gan Lieldienas šogad varētu būt vēsas, Latvijas iedzīvotāji tomēr ir noskaņoti tās svinēt. Visbiežāk iedzīvotāji šajās Lieldienās rīkos īpašas svētku maltītes un piedalīsies dažādās olu krāsošanas un ripināšanas atrakcijās, liecina pētījumu kompānijas Kantar TNS marta beigās veiktā aptauja.

Vairāk nekā trešā daļa jeb 36% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 60 gadiem šajās Lieldienās plāno rīkot īpašas svētku pusdienas vai vakariņas. Piektdaļa jeb 21% iedzīvotāju piedalīsies dažādās Lieldienu atrakcijās – krāsos olas, ripinās olas, piedalīsies olu kaujās un tamlīdzīgi.

Vairāk nekā desmitā daļa iedzīvotāju Lieldienās ir noskaņoti doties uz baznīcu (15%) vai apmeklēt kādu publisku svētku pasākumu (14%). Mazāk nekā desmitā daļa iedzīvotāju Lieldienās ciemosies pie radiem vai svinēs kopā ar ģimeni, draugiem (4%).

Vienlaikus jāatzīmē, ka piektā daļa (20%) Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 60 gadiem šogad Lieldienas nesvinēs, bet vēl teju desmitā daļa (8%) iedzīvotāju marta beigās vēl nebija izlēmuši, vai un kā atzīmēs šos svētkus.

Salīdzinoši biežāk to, ka nesvinēs Lieldienas, atzīmē cilvēki, kas dzīvo vieni paši. Savukārt iedzīvotāji no lielākām – vismaz četru cilvēku – ģimenēm biežāk atzīst, ka svinēs Lieldienas.

Latgales iedzīvotāji biežāk nekā citos reģionos gatavojas Lieldienās doties uz baznīcu un rīkot īpašās svētku pusdienas vai vakariņas. Iespējams, ka šāda augstāka interese par baznīcas apmeklēšanu un svinīgu maltīti pēc tās ir saistīta ar latgaliešu vidū vairāk nekā citos reģionos izplatīto katoļticību, kas ietekmē arī šo svētku svinēšanas ieradumus. Atgādināsim, ka arī Adventes laikā latgalieši biežāk nekā citu reģionu iedzīvotāji posās doties uz baznīcu.

Par aptauju

Aptauju veica pētījumu kompānija Kantar TNS laikā no 2018. gada 20. līdz 22. martam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 850 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 60 gadiem.

Kantar TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 60 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, un tās organizēšanā Kantar TNS strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.