Pēdējā gada laikā Latvijā būtiski ir pieaudzis sociālā tīkla Facebook lietotāju skaits, un apmeklētības ziņā tas ierindojas otrajā vietā aiz meklētāja vietnes Google, atklāj jaunākie Kantar TNS Latvia Digital pētījuma rezultāti.

2018.gada pavasarī pirmajā vietā nemainīgi ir interneta meklētāja vietne Google.com, kuru vidēji dienā apmeklējuši 62,5% jeb 995 tūkstoši Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Otrajā vietā ar 47,7% jeb 759 tūkstošiem lielu auditoriju ierindojas sociālais tīkls Facebook.com, kas no trešās vietas 2017.gada pavasarī šogad pakāpies uz otro vietu. Savukārt video koplietošanas interneta vietne Youtube.com ar 46,2% jeb 735 tūkstošiem apmeklētāju šī gada pavasarī ierindojas trešajā vietā.

Kantar TNS mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga komentē: “Pētījuma rezultāti rāda, ka sociālo tīklu lietotāju vidū visbiežākā nodarbe ir jaunumu caurskatīšana savā profilā. Jāatzīmē, ka būtiski palielinās sociālo tīklu lietotāju skaits, kas atzīmējuši, ka sociālos tīklos pārlūko draugu vai paziņu video failus. Tātad lietotājus interesē draugu veidotais saturs video formātā, kas parādās viņu jaunumos. Vēl pētījuma rezultāti atklāj, ka šogad Latvijas iedzīvotāji ievērojami vairāk nekā pērn izmanto sociālos tīklus savstarpējai saziņai, čatojot ar draugiem un paziņām. Šo tendenci varam vērot sociālo mediju platformā Facebook, kuras lietotāju skaits šajā pavasarī ir būtiski palielinājies salīdzinājumā ar pagājušā gada pavasari.’’

Par pētījumu

Pētījumu kompānija Kantar TNS interneta patēriņa paradumu pētījumu Kantar TNS Latvia Digital, Pavasaris 2018 veica laikā no 2018.gada 2.februāra līdz 9.aprīlim. Visā Latvijā tika aptaujāti 2200 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Pētījums tiek veikts, izmantojot tiešās datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā un aptaujas internetā (CAWI). Pielietotā kombinētā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu 1,6 miljonu Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem interneta lietošanas paradumus.

Iedzīvotāju interneta patēriņa paradumu pētījums Kantar TNS Latvia Digital regulāri notiek kopš 2011.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par pastāvīgo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem paradumiem digitālajā vidē. Kantar TNS Latvia Digital pētījuma priekšrocība ir tā, ka tas sniedz priekšstatu ne tikai par interneta lietotājiem, bet arī tā nelietotājiem.